Нэгж хичээлийн
хөтөлбөр № 1
Хамрах хүрээ: 12 жилийн сургалттай 8- р анги /4 цаг/
Хичээлийн сэдэв: Мэдээлэл,
загвар
Зорилго: Мэдээллийн шинж чанарт тулгуурлан
загвар байгуулах аргад суралцах
Зорилт:
ü Мэдээлийг
хэмжих нэгжийг ойлгох, мэдээллийг хэмждэг болох
ü Мэдээллэн
загвар, түүнийг тодорхойлох
ü Загвар
байгуулах үе шатуудыг ойлгох
ü Математик
загвар байгуулах
Агуулгын залгамж
холбоо:
Өмнө судалсан
агуулга
|
Судлах агуулга
|
Цаашид судлах
агуулга
|
Ø Мэдээллийн
процессыг танин мэдэх
Ø Төрөл бүрийн
мэдээллийг хүлээн авах, боловсруулах, хадгалах аргыг хэрэглэх
Ø Мэдээллийн
шинж чанарын талаар танин мэдэх
Ø Мэдээллийг
кодчилох шаардлага болон аргуудыг танин мэдэх
Ø Компьютерт
мэдээллийг хоёртын кодчиллоор дүрслэдэг болохыг мэдэх
|
Ø Мэдээллийг
хэмжих нэгжийг ойлгох
Ø Мэдээлэл
боловсруулах ажлыг төлөвлөх, төлөвлөлтийн дагуу хийх тайлбарлах
Ø Хүснэгтэн
загвар байгуулах
Ø Загвар
байгуулах үе шатыг таниж мэдэх
Ø Загвар
байгуулах
Ø Математик
загвар байгуулах энгийн жишээтэй танилцах
|
Ø Мэдээллийн
нийгэм, мэдээлэл болон МХХТ-ийн нийгэмд гүйцэтгэх үүргийг таних
Ø Мэдээллийн
нийгмийн ёс зүйн наад захын хэм хэмжээг мэдэх дагаж мөрдөх
Ø Математик
загварын ерөнхий бүтцийг таниж мэдэх
Ø Математик
загвар байгуулах, дүн шинжилгээ хийх
Ø Шаталсан
загвар байгуулах, дүн шинжилгээ хийх
|
Арга
зүй:
№
|
Мэдлэг, чадвар эзэмших үе шат
|
Үндсэн үйл ажиллагаа
|
Хугацаа
|
Хэрэглэгдэхүүн
|
Багшийн тэмдэглэл
|
1.
|
Үйлийн баримжааг ялган таних
|
·
Мэдээллийг хэмжих шаардлага, мэдээллийг хэмжих
нэгж тэдгээрийн хамраалыг ялган таних
·
Обьектын мэдээлэлд тулгуурлан, мэдээллэн загварыг
дүрслэх аргыг судлах
·
Загвар байгуулах үе шатны тухай
·
Функцийн график байгуулах үйл явц нь загварчлал
болохыг ойлгох
|
40
|
·
Сурах бичиг
·
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
·
Үзүүлэн
·
Тараах материал
|
Хичээл
сургалтын явцад ажиглагдсан болон цаашид хөтөлбөрөө сайжруулахад хэрэгтэй
зүйлсийг тэмдэглэж авна.
|
2.
|
Үйлийн баримжааг эзэмших
|
·
Мэдээллийг багтаамжийг тодорхойлох, харьцуулах
·
Обьект, түүний шинж чанар нь мэдээллэн загвар
байгуулахад чухал болохыг мэдэх
·
Загвар, түүний төрөл, загварчлал нь шинжлэх ухаан
танин мэдэхүйн арга болох, загвар байгуулах үе шатыг мэдэх
·
Математик загвар байгуулаж, түүнд дүн шинжилгээ
хийх
|
80
|
||
3.
|
Үйлийн баримжааг үнэлэн хөгжүүлэх
|
·
Мэдээллийг хадгалах төхөөрөмжийн багтаамжид
нийцүүлэн мэдээллийг хадгалах, дамжуулах
·
Хүснэгтэн загвар байгуулах
·
Төрөл бүрийн загварыг тайлбарлах, харьцуулах, дүн
шинжилгээ хийх
·
Мэдээллэн загварт дүн шинжилгээ хийх
|
40
|
Цагийн
баримжаа:
№
|
Сэдвийн нэр
|
Цаг
|
Судлагдахуун
|
Ур ухаан
|
1.
|
Мэдээллийг хэмжих нэгж
|
1
|
·
Мэдээллийг хэмжих нэгж
·
Төрөл бүрийн мэдээлэл хадгалах
·
Төхөөрөмжийн багтаамжийг тооцоолох, ялгах,
харьцуулах
|
Мэдээллийг
хэмжих шаардлага, мэдээллийг хэмжих нэгж, тэдгээрийн хамраалыг мэдэх,
мэдээллийн багтаамжийг тооцоолох, харьцуулах, мэдээллийг хадгалах
төхөөрөмжийн багтаамжид нийцүүлэн мэдээллийг хадгалах
|
2.
|
Обьектийн мэдээллэн загвар
|
1
|
·
Мэдээллэн загварыг дүрслэх аргууд
·
Хүснэгтэн загвар байгуулах
|
Обьект түүний
шинж чанар нь мэдээллэн загвар байгуулахад чухал болохыг мэдэж, хүснэгтэн
загвар байгуулах
|
3.
|
Загвар байгуулах үе шат
|
1
|
·
Загвар, түүний төрөл
·
Загвар байгуулах үе шатны дагуу төрөл бүрийн
загвар байгуулах
|
Загвар, түүний
төрөл , загварчлал нь шинжлэх ухаан танин мэдэхүйн арга болох, загвар
байгуулах үе шатыг мэдэж, төрөд бүрийн загварыг тайлбарлах, дүн шинжилгээ
хийх
|
4.
|
Математик загвар байгуулцгаая
|
1
|
·
Математик загвар байгуулах дүн шинжилгээ хийх
|
Функцийн
график байгуулах үйл явц нь загварчлал болохыш ойлгож, энэ төрлийн графикийг
байгуулах
|
Үнэлгээ:
1. Бүлэг
сэдвийн хүрээнд юу хийж чаддаг болсон бэ?
№
|
Үйлдэл
гүйцэтгэх чадамж
|
Сурагчийн
тэмдэглэл
|
||
Сайн хийсэн
|
Дунд зэрэг
|
Чадаагүй
|
||
1.
|
Хадгалах
төхөөрөмжийн
багтаамж хэмжих
нэгжийг бичих
|
|
|
|
2.
|
Бичвэрээр
загвар үүсгэх
|
|
|
|
3.
|
Зургаар загвар
үүсгэх
|
|
|
|
4.
|
Хүснэгтээр
загвар үүсгэх
|
|
|
|
2. Асуултанд
хариулна уу?
ü Мэдээллийг
хэмжих хамгийн бага нэгж нь ......................юм.
ü Мэдээллэн
загвар байгуулах хэдэн үе шат байдаг вэ?
А. 3 Б. 4 В. 5
ü y=2x-1 шулуун өгөгджээ. А(0,1) цэг өгөгдсөн шулуун дээр орших уу?
А. оршино Б. оршихгүй В. Мэдэхгүй
ü
512 мб мэдээлэл нь хичнээн
байт мэдээлэлтэй тэнцүү вэ?
No comments:
Post a Comment